~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Tuesday, June 19, 2012

Game Alor Star 17 Jun Yang Lalu....

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Bertemu lagi kita dalam review game Alor Star Kedah yang telah berlangsung pada 17hb Jun 2012 yang lalu... SPB sekadar datang dengan membawa ayam muda yang tengah galak dan tidak meletakkan harapan yang tinggi kepada ayam-ayam yang baru nak mari perangai... Dan keputusan nya seperti yang dijangkakan.... tengok markah gaya jerr dah tahu!!! Tapi takde la teruk sangat pun... cuma dengan assesori jerr !

Okey lah... kita tengok sikit apa acara yang telah berlangsung di hari pertandingan tersebut....!

kita ada acara pertandingan Bunyi suara Burung... SPB difahamkan bahawa sambutan kali ini untuk pertandingan Suara burung agak menggalakkan, biar pun ada pertembungan tarikh pertandingan yang sama di Pulau Pinang pada hari tersebut.

Okey ini untuk acara Gaya Burung.... saya ada bertanya apa beza burung bergaya dengan bunyi...? dan jawapannya: "selalunya kalu burung yang berbunyi merdu pasti burung yang bergaya..." maknaya dua-dua acara pun boleh masuk...! Katanya lagi kalau nak tahu burung yang berusia 4 - 5 tahun baru betul-betul matang dan bergaya! (kalau silap jangan marah yerr Otai2...Burung)  Mak aii... kalau Serama dah kategori veteran dah tu....!! hehehe


Yang ini pulak bukan acara menu pertandingan tetapi Burung Merpati untuk di jual (for sale) saya difahamkan masih ramai peminat burung merpati di Malaysia.

Antara burung yang ada dijual...



Okey..! untuk seterusnya gambor game Serama la pulak..!  



























Okey lah... hanya sekadar ini dulu, sedikit foto untuk tatapan sahabat semua, minta maaf pada yang terambil gambor mereka.. nak buat cam mana itu jerr pic yang paling cun nak upload masuk... hehehe!

Apa-apa pun penyertaan kali ini agak kurang sedikit biar pun hadiah nye lumayan... saya tak pasti sebab ape? namun apa pun ia tetap meriah.... mungkin sebab ada acara lain yang turut diadakan pada hari tersebut..!!

Selamat maju jaya kepada semua... Terutama Kelab Serama Kedah... ! terima kasih di atas anjuran game kali ini.... berasa awal pulak hari tu kita balik....! oh ya.. game di Alor Star tiada acara BOTB jadinya SPB boleh balik awal... dan takde tangkap gambor ayam hebat2!


 Untuk Tatapan kawan-kawan ayam muda di reban SPB.... tengah galak tino!!











Okey...! ayam muda yang Galok...! Jalan Lonjak sesekali tarik dengan sayap One layer memang jahat di meja....(mematuk tangan dia ni) abis Darah muda dowh!! Jadinya sekarang tengah duduk sekandang dengan Induk muda Lanun... ha esok tak tau nak jadi ape pulak... Lanun + Gengster jadi apa??? kekeke








No comments:

Post a Comment