~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Monday, March 14, 2011

Reban Ayam Serama !!

Assalamualaikum dan salam satu Malaysia.....

Untuk posting hari ni takde ape sangat nak cerita cuma bila reban dah overload nak kena buat baru... bila buat baru kira nak cepat siap dan cepat ayam masuk reban... hehehe. Kalau ada banyak masa senang nak settle kan... tapi kalau terdesak- terdesak... asal boleh jerr... takde seni-seni nyerr...

Di dalam ni gambar reban yang baru disiapkan.... entah la macam gaya... asal boleh masuk je... hehehe buat hari sabtu dan ahad je... itu pun kalau takde reban yang nak diterjah.... kalau ikut hari, 5 hari siap macam ni...!!! Amacam boleh...?


 Empat ruang ayam remaja,... 4 lagi ruang untuk kelamin... hehehe


Hasil keje tangan sendiri .... boleh la yerr?


Ruang untuk Anak B atau remaja, kalau dah masuk muda macam dah tak sesuai dalam ni.

Lapik kaki........ untuk memudah nak buang najis...!!




Harap-harap dapat membiak dengan baik direban baru ni... reban lama masih okey teguh... pasal guna kayu 2 x 2, yang baru ni guna kayu 1 x 1 entah le macam mana... tapi rasanya okey jerrr  teguh jugak...! ini pun dapat idea bila melawat reban otai-otai tak sia-sia jugak berjalan-jalan ni, luas pemandangan banyak idea... okey berjumpa lagi di lain masa... !












1 comment:

  1. Salam bgi no fon bang ,,ada buat reban ayam x lgi 😂

    ReplyDelete