~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Monday, September 19, 2011

Update Reban: Siti Payung !

Assalamualaikum... dan salam sejahtera.!!

Hari ini SPB nak Update posting reban yang mula ramai kembali selepas musim mengawan yang lalu. Hasilnya ada yang sedap mata memandang bagi mata SPB la.... kalau orang lain, entahlah!

Disini ada sedikit gambar anak pembaka Utama SPB Anak Peon yang terbaru.... ada 6 ekor semuanya, dan masih ada induk yang tengah mengeram... kalau ada rezeki adalah... sebenarnya ada banyak juga yang menetas.. tapi itulah yang dinamanya rezeki, anak peon kebanyaknya keluar dengan saiz sangat kecil jadi banyak yang terkorban selepas menetas.... ada yang bertahan seminggu tapi dari pengalaman SPB anak yang terlalu kecil peratus untuk hidup memang 50/50 antara masalah yang selalu dihadapi adalah penghadaman dan buasir... jadinya untuk menghasilkan baka AA ni memang bergantung pada nasib juga....!!

Sedikit gambar anak Peon terkini untuk tatapan sahabat!

Anak Peon yang mewarisi warna pembaka...... sama macam warna Peon!!


haha.... ni adalah gambar anak peon. Anak A Peon ada lagi 3 ekor, lain kali SPB posting.



 Ingat lagi anak Peon yang ini..........



ini gambar terbaru...... confirm betina!!!!


 Siti Payung nama diberi......... hehehe!!! amacam boleh nama tu??
Siti Payung ada dua beradik.... kakaknya dah dijual kepada sahabat ! ayam super selam. nanti SPB uploadkan gambarnye..!

Cerita panjang pun tak ada.... bersyukur Alhamdullilah kerana diberikan anak2 yang comel. Setakat ini dulu celoteh SPB jumpa lagi di posting akan datang... !!

Bye-bye!!





No comments:

Post a Comment