~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Monday, November 5, 2012



Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Pertama sekali memohon maaf pada pembaca ruangan blog SPB yang tak seberapa ini, kerana dah lama tak ada postting baru... sibuk toq!! hehehe

Okey lah... takda apa yg nak SPB ceritakan sekadar update reban serta nak cerita pasal musim hujan yang semakin galak kebelakangan ni... Ayam SPB juga banyak yang tewas dan mati... tak apa lah kalau dah takda rezeki kita... apa pun dinasihatkan agar memberi lebih perhatian terutama dari segi udara dan kepanasan ayam. Udara yang sejuk juga boleh membuatkan ayam selsema dan mati. Anti biotik atau vitamin juga boleh mengguatkan antibodi serama kesayangan anda. 

Apa pun sila beri sedikit perhatian kepada ayam serama anda ketika ini... sayang jugak kalu beli mahal-mahal mati sia-sia, sekurangnya kalau dah cuba, tapi tak boleh diselamatkan jugak puas hati lah dah cuba yerr dokk?

okey lah... selain dari hari hujan setiap petang sehingga ayam di reban SPB semua tak mandi... keadaan lembab membuatkan banyak yang kena selsema... jadi vitamin bagi memanaskan badan ayam serama menjadi pilihan SPB.

(gambar hiasan)

(maajun )

Atas kerana ayam tak mandi dan kurang form... jadi ada dua game yang SPB tak dapat nak sertai antaranya game bawah pokok di Ipoh Pada 3hb dan game di Melaka 4hb tadi. Takpa mungkin kalau ada rezeki boleh turun lain kali. Untuk sahabat yang pergi... jumpa dilain masa. Okey ada satu lagi Game BON KL yang akan menyusul. 
Tengok Poster terrr!!











Bersama kita memeriahkannya......................!

_____________________________________________________________________________

Untuk masa Update Reban SPB...Pulak!!



 Kuning Raja Nama di beri... walau pun tak mandi tetap begaya... sayap kotor sikit hahaha!! (lawi original okeyss!! haha


Kubing S , kalau dulu ada spb nak sold ayam kubing mas masa remaja yang ini lah dia... memang tepat jangkaan SPB tengkuk S lambat sikit tapi berbaloi.... takde masalah chesing langsung... ekor ori jugak okey!!! (bulu bekilat pun ori.... ayam tak mandi Toq!!


Sri Aulong okeys jangan kata apa..... lepas bertelur dan sekarang tak mandi lagi...!!

Ini namanya Salju..... tak kisah lah salju rindu ka.. puteri salju ka... atau salju di danau rindu pun takpa tak kisah.. hahaha p/s tak mandi jugak!!!

Last sekali nak Update adalah yang ini:

Blackfire..... jangan try nak mintak dah jual ter....! (sold out)


Adik kepada Blackfire.... namanya BlackBolt  Open For Sale!! hah
Baru saja di asingkan dari kawan-kawan. Sekarang semakin bergaya.



Okey jumperrr lagi.... Bye-bye!!!


No comments:

Post a Comment