~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Friday, December 14, 2012

Kes kehilangan ayam serama...!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bento

POPO adik beradik lain ibu dengan Bento
 
 
Tajuk lain macam jerr... iye ini pasal kes kehilanggan ayam serama lagi.... bukan ayam saya tapi dari baka reban saya... ayam kepunyaan sahabat yang ambil masa anak A dengan saya dulu telah pun di curi oleh maling... Ayam yang dah masuk kategori muda yang comel ini  sedang di jemur dalam serkup selepas dimandikan seperti di atas telah hilang .... so apa motifnya? 
 
Motifnya semenjak ayam serama menjadi semakin popular sekarang, kes kecurian ayam serama memang banyak didengar. Bunyi macam biasa-biasa saja lah bagi mereka yang tak berminat dengan hobi lumayan ni... tapi bagi yang fanatik ayam serama macam nak luluh jiwa bila hilang ayam serama kesayangan, kalau ayam dari reban sendiri tu takpa lagi, tapi ni dah bermodal beribu-ribu ringgit yang hilang lesap macam itu ja... memang retak hati doh!!!

Apa-apa pun dinasihatkan kepada sahabat serama semua diharap lebih berwaspada dengan ternakan anda... kes ayam hilang semasa dijemur ni dah dua - tiga kali SPB dengar, dah tu pulak ayam yang bagi mandi ni selalunya ayam bawa main game lah... adoii yaii!! Diharap juga saudara RaQidz dari Bm bersabar dan menjadikan ini suatu ujian mungkin anda akan menemui yang lebih baik dan comel masa akan datang... Reban SPB masih terbuka... hahaha melawak jerr!

Kepada sesiapa yang menjumpai atau terbeli ayam yang dinamakan Bento di atas boleh menghunggi saudara Raqidz di nombor 019-4412 766.
 
semoga diketemukan semula kepada yang hak..!
 
jumpa lagi bye-bye!!
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment