~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Friday, February 11, 2011

Ayam Serama : Pembaka baru!

Ibu Rinting !!!

Salam Satu Malaysia, Update terkini dari blog SPB cuma nak beri tahu insyallah  kalau di panjangkan usia dan dipermudahkan, saya akan hadir ke game KL di Ampang pada 26hb Febuari ini kalau takde ape halangan, moga ada update di blog berlintas langsung dari sana!!hehhe

Ada sedikit gambar rutin harian... serama PB apabila petang hari... latihan petang!!

Pembaka Kubing 999


Baka Limbat Langkawi mari ....



 Emas Kuning 916


 Si Ara Hitam


Latihan Petang..... !

Tujuan sangkar ini adalah untuk latihan ayam terutama untuk di latih turun ke game, selain dari ayam menjadi lebih mesra meja ia juga untuk ayam-ayam berlatih mengibas dan beradu mengibas, tujuan kain diletakkan supaya ayam lebih lonjak dan selam saya rasa petua ini sangat praktikal dan bekesan sekali. 

Amaran!! jangan sesekali beri makanan ketika ayam sedang berada di dalam sangkar latihan atau di atas meja latihan. Ini kerana takut-takut ayam akan terbiasa mematuk di atas meja dan tidak mahu bergaya lagi. !!


Takde baru nak update ini jerr yang baru ada... hasil keje tangan sendiri tu!!! hehehe

Selamat Mencuba dan Selamat Beramal.. Jumpa lagi di lain Post. 

No comments:

Post a Comment