~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Friday, August 5, 2011

Terjah Reban: Sri Enam Alor Star!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.


Okey! SPB lupa nak beritahu pada game Perlis yang lalu SPB sempat berjalan ke reban Otai lama yang juga berbangsa Cina siapa lagi kalau bukan Ah Keat pemilik ayam serama baka Sri Enam...

Sedikit Info mengenai Baka Sri Enam: Sri Enam merupakan dari Baka Submarine satu sarang dengan pembaka Asal Submarine yang terkenal satu ketika dulu... Dari penceritaan Ah Keat Submarine hanya ada 4 orang sahaja yang dapat baka asalnya (pure) termasuk beliau dan juga Cikgu Lah.

Di sini ada sedikit gambar di upload untuk tontonan LSPB, maaf jika kualiti gambar agak kurang memuaskan... 







Antara gambar reban2 utama


Submarine terkenal dengan warna dan bulu keemasan serta dada yang bulat selam.



Seri Enam terkini hanya sekadar pembaka Utama... Namun begitu masih mengekalkan gaya Selam lonjak memang terbaek...dari ladang!


Antara Pelapis Sri Enam ... sebenarnya ada beberapa ekor lagi ayam muda dan remaja, tetapi memandangkan SPB tak bawa camera DSLR jadi SPB hanya mengambil beberepa pose  untuk tatapan pengunjung blog. Kata Ah Kiat lagi buat masa sekarang Induk tengah mengeram so produk agak kurang namun masih ada beberapa ekor yang nampak berpotensi, ada beliau simpan.......... Oklah setakat ini dahulu Jumpa lagi!! Bersambung........

Bye...bye!!!



1 comment:

  1. mcm mna nk berhubung dengan ah kiat ni? boleh kongsi number?

    ReplyDelete