~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Tuesday, April 12, 2011

Ayam Serama: Pembaka baru di reban SPB!



Sama Tapi tak Serupa....  !!




Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.....

Hari ni ada posting baru pasal ayam SPB terkini ....... fuh bepeluh jugak kalau beli ayam warna seakan sama tapi perangai lain2 .... hehehe mana ada sama, yerr tak? manusia lagi la banyak yang tak sama.. "rambut sama hitam, hati siapa yang tahu".

Okey lah takde cerita panjang, hari ni SPB nak memperkenalkan ayam yang sudah selamat berada di reban LSPB bersaiz A, keturunan ayam ni anak-beranak kalau gi Bon selalunya ada dalam rank (1-7) (utara)...Nak tahu dari reban mana SPB rembat boleh PM hehehe.... kalau nak ikutkan susur jalur keturunan memang kedua-duanya dari reban yang terkenal. 

Memandangkan sebelum ini reban SPB banyak pembaka dari sebelah Pantai Timur, namun kali ni SPB nak try pembaka dari Utara pulak... KL pun dah ada... hehehe!

Kalau nak masuk Bon, Sekor kategori Muda sekor lagi ABS.

Kalau tak pun kita taruk induk kasi beranak- pinak je.... hahaha !!

Kalau dah banyak nanti kita letgo, tak laku jugak... kita buat kari.... telur ayam sekarang pun dah banyak yang tiruan.

Wallahuallam.... !

No comments:

Post a Comment