~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Tuesday, April 26, 2011

Pertandingan Ayam Serama 2011!


Assalamualaikum dan salam sejahtera... Bertemu lagi kita kali ini untuk review pertandingan ayam serama yang telah dianjurkan oleh Serama Penang Group yang telah berlangsung pada 23hb April 2011 yang lalu.

Seperti yang dijanjikan SPB akan membuat sedikit review bekenaan suasana dan kemeriahan pada hari pertandingan tersebut.

Sebelum itu mungkin para pembaca sudah maklum tentang pemenang utamanya iaitu dari Kelantan En. Mahadzir Mohamad dengan ayam yang digelar Mutiara Timur.... ayam kategori muda ini mengalahkan empat lagi ayam masing-masing dari kategori A, B, ABS dan Remaja. Untuk sekali gus menjuarai Best Of The Best (BOTB) pada hari bekenaan.



Mutiara Timur (Serama Muda)





Kelihatan didalam gambar Pemenang iaitu pemilik Mutiara Timur Saudara Mahadzir Mohamad. Gambar ketika menerima hadiah utama dan sekaligus di nobatkan sebagai pemenang Ayam BOTB.

__________________________________________________


Sekitar pemandangan game Penang.... Biar lensa berkata-kata.


Peniaga ayam serama didapati berlegar di sekitar dewan pintu masuk utama ketika pertandingan sedang berlangsung, ini memberikan peluang kepada peminat yang baru ingin berjinak-jinak dan bermain dengan hobi ayam serama. Tahniah di ucapkan kepada peniaga-peniaga yang ada pada hari bekenaan kerana turut serta bagi memeriahkan suasana pertandingan. keep it up!




Khemah Geng Serama dari Timur memasang peluru masing-masing



Dua buah bas persiaran telah pun berada di gelanggang pertandingan sejak dari awal pagi lagi.... Terima Kasih kepada para peserta dari Negeri Kelantan dan Terengganu kerana sudi meluangkan masa dan penat lelah untuk bersama-sama menjayakan aktiviti riadah sebegini serta memartabatkan lagi arena hobi ikon Malaysia ini.



 Papan Keputusan Markah


Antara Petugas di Meja Urusetia (Macam Kenal ja....)
_____________________________________________________________________________


Ruang legar kawasan didalam dewan penuh dengan peminat-peminat serta para peserta yang mengambil bahagian. Namun begitu suasana terkawal dan meriah sekali kerana ruang yang cukup selesa untuk para penonton dengan adanya pintu masuk yang terbuka di kiri dan hadapan dewan lebih memudahkan orang ramai keluar dan masuk.
















Di atas antara gambar Para Pengadil yang bertugas pada hari tu.

_________________________________________________________________


Gambar Pemenang



Johan Anak A (Seri Melor)


Johan Anak B (Zul Pasir Putih)


Johan Kategori ABS


Johan Remaja Pok 8 Dunggun


Johan Serama Muda  (Mutiara Timur)


Johan Induk Hj. Iskandar Keramat


Johan Serama B (Din Buah - Seri Kenari)

P/s: sekiranya ada berlaku kesilapan SPB memohon maaf. Sila info kepada saya secepat mungkin
 Terima kasih

Apa-apa pun Tahniah SPB ucapkan kepada Geng Serama Penang Group kerana berjaya menganjurkan pertandingan ayam serama yang di klas sebagai BON besar ianya boleh dinilai melalui penyertaan yang mencecah hampir 400 penyertaan walaupun angka itu agak sedikit kurang dari anjuran Geng serama Penang sebelum ini di Seberang Jaya yang mencecah angka 400 lebih namun pihak penganjur serta para peserta rata-ratanya berpuas hati dengan aturcara majlis yang dijalankan dalam keadaan aman dan tersusun biarpun ada kesilapan kecil yang sepatutnya boleh dielakkan namun itu adalah lumrah manusia kadangkala kita sebagai insan mudah melakukan kesilapan...

Biar pun begitu kesudahan yang baik dapat diungkapkan dan di pamirkan oleh skuad Penang yang rata-ratanya dari golongan anak-anak muda yang mahukan kegemilangan Seni Kecantikan Ayam Serama ini terus maju dan berkembang serta dikenali di seantero dunia dan saya sudahi posting saya kali ini dengan Sejuta Tahniah diucapkan.....!! Jumpa lagi...





No comments:

Post a Comment