~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Wednesday, April 6, 2011

Terjah Reban : Geng Serama Barat Daya !! (Bhg. 1)

Assalammualaikum dan salam Satu Malaysia..... !


Terlebih dahulu saya berterima kasih kepada Tuhan yang empunya dunia kerananya saya masih lagi sihat untuk meneruskan kerja-kerja seharian dan seperti seadanya ... Alhamdulilah!

Seperti Biasa kalau dah tajuk Terjah Reban maknanya ada sisipan cerita untuk dikongsikan bersama memandangkan pada 23/4/2011 ni ada game besar akan diadakan di Pulau Pinang, maka saya pun bebesar hati nak keluarkan atikal mengenai geng Serama Barat Daya (SBD) Pulau Pinang yang mana saya telah pun melawat ke beberapa buah reban mereka pada petengahan bulan 3 yang lalu, kalau tak silap saya. Saja saya simpan artikal ini untuk panaskan story memandangkan game besar Penang diadakan bulan ini.... sebelum itu saya juga ada ke rumah seorang otai lama, yang juga berada terletak di kawasan Barat Daya di sana saya bertemu Ajon salah seorang orang kuat SBD.

Beliau yang saya maksudkan adalah Pak Den, walaupun Pak Den tidak mempunyai reban yang besar, namun Peluru beliau turut mewarnai game-game sekitar kawasan Utara antaranya game Sik dan Tebengau. Antara ayam yang menjadi taruhan adalah Peluru Hijau... iaitu baka Ara yang diambil dari baka chempion Terengganu. Kata Pak Din dia cukup bergiat aktif pada hujung tahun 90an dulu dan bukan sekadar minat kepada Ayam Serama sahaja, malah turut menjadi kegemarannya pada ketika itu adalah ayam sabong, namun kini beliau hanya sekadar memelihara ayam serama bagi memenuhi masa terluang.

Kata Pak Den "Maaflah ayam tak banyak pun baru nak Mula semula..!"

kata saya kami datang bukan sebab pilih reban aje Pak Den kita sambil berjalan ni nak kenal dan berkenalan di samping cari ilmu, terutama pada orang lama tak kira la ayam banyak ke sedikit ke... janji silaturahim yang utama.

Ada sedikit foto dari Reban Pak Din.........



Kelihatan dalam gambar Pak Den, Brother Mie Kebab, Hazril SBD dan SPB.




Okey... Cerita ni bukan habis disini sahaja masih ada sambungannya... so pastikan anda tidak ketinggalan untuk posting akan datang saya akan bawakan anda melawat sahabat SBD yang lain antaranya Reban Hazril dan Reban SBD yang di gelar Kilang pengeluaran Peluru-peluru kaki Biru... yang terkenal di arena Pertandingan Kecantikan Ayam Serama! Jadi pastikan anda tidak terlepas pandang dan selalu update ke blog SPB.... Jumpa lagi ! Bye...


No comments:

Post a Comment