~~~~~Selamat Datang~~~~

Kepada Pengunjung Blog Serama Parit Buntar saya merakamkan Ribuan Terima Kasih dia atas kesudian anda melayari blog ini. Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf sekiranya paparan yang ditulis ada menyinggung perasan mana-mana pihak, sesungguhnya saya hanyalah insan biasa lumrah manusia ada melakukan kesilapan dan mohon dimaafkan sekiranya blog ini menyinggung mana-mana individu atau pihak di atas penulisan saya. (0165047301)



Selamat Datang dan Terima Kasih

Monday, June 27, 2011

Game Kecik D' Alor Star Bhg. I

Assallamualaikum  dan Salam Sejahtera.


Bertemu lagi untuk report posting game D' Alor Star. Kebetulan SPB hari sabtu, kesihatan agak kurang baik kerana sedikit selsema belanjutan pada hari game.... sudahnya ingat nak bawak 2-3 ekor ayam saat-saat akhir cancel bawak sekor jerr Blackbird dengan reputasi first timer masuk bon.... alhamdulilah gaya, tubuh, warna semua tip top cuma salah masuk kategori sudahnya kena potong markah ciri-ciri... hehehe patut masuk kategori muda takpe lahh kalau nak ikutkan umur masih remaja tapi dah ada ciri-ciri muda... so terima saja keputusan pengadil dengan hati terbuka....

Apa-apa pun pada hari pertandingan persaingan cukup hebat dalam dua kategori... Muda dan Remaja jumlah keseluruhan ayam yang masuk bertanding adalah 139 mengikut maklumat terakhir yang diberikan oleh pihak urusetia dan ini menandakan sambutan agak positif jika dibandingkan dengan dulu game sekecil ini sekitar 90 - 100 penyertaan sahaja. Apa yang dimaklumkan kepada saya hampir 80% mereka yang hadir adalah dari kawasan Utara selebihnya ada dari KL dan sebagainya.

Dan yang lebih terasa kehangatan game kali ini adalah apabila melihat minoriti kaum Cina sudah ada yang menunjukkan belang taringnya apa bila ada dua tiga para peserta kaum berbangsa cina telah memecah monopoli bagi hadiah utama dalam kategori Remaja dan Anak B. Ini adalah satu tamparan hebat bagi para peserta terutamanya otai-otai serama untuk menghasilkan baka-baka champion dan ini satu respond yang positif saya rasa kerana sejak kebangkitan semula game-game alaf baru ini amat kurang pembabitan kaum lain dalam pertandingan Kecantikan Ayam Serama ini tidak seperti tahun di era 90an dulu.

Baiklah untuk paparan seterusnya mari kita lihat foto yang sempat di snep dari lensa kamera buruk saya.... hehe

Pemandangan dari sudut tepi tapak pertandingan


Pandangan dari tepi pintu masuk utama ke tapak pertandingan.


Hahaha.... Otai.. otai lama di tempat urusetia..
(melilau SPB cari tempat pendaftaran.. rupanya di stand teksi dia orang lepak)

 Pengunjung supermarket memang teruja habis lah.. hari tu!!


 Geng baju merah ni... ada saja walaupun dimana Bon diadakan... geng mana ni??


 Perhh... tahap sesak gaban waktu ni..... memang stok makcik-makcik nak balik dari pasar nak siapkan makan tengah hari..... kalau pak cik datang sorang2 pergi pasar, jawabnya memang makan luar hari tu.


 Gambar dari sudut dalam.....

Penggunaan alatan teknologi terkini amat memberikan keputusan yang cepat dan tepat.. syabas!! SPB ingat kalau ada rezeki nak buat game benda ni semua kena ambil kira jugak... baru alaf baru yerr dok?? hehe


Dimeja pengadilan....



Papan keyataan Markah !!!



Okey lah... setakat ini dulu gambar buat kali ni.. Masih ada sambungan SPB akan rangkumkan untuk keseluruhan acara pada posting bahagian kedua nanti.... Syabas diucapkan kepada Persatuan Serama Negeri Kedah atas penganjuran BON kali ini. Apa-apa pun tunggu posting bahagian kedua yerr...!!

Bye-bye!! ......... bersambung...



No comments:

Post a Comment